Smary - ROMIKO
opis opis

Smary

Produkt Klasa wg NLGI Temp.
kroplenia
°C średnia
Penetracja po
ugniataniu w
25°C (0,1 mm)
Rodzaj
zagęszczacza
Temp. pracy
smaru°C
Lepkość kinem.
oleju bazowego
w 40/100°C
mm2/s (cSt)
Opis, zastosowanie
SMARY PLASTYCZNE
Shell Gadus S5 V42P 2.5
(Shell Nerita HV)*
2/3 180 255 Li -30/+130 42/8 Syntetyczny smar o zwiększonej trwałości do szybkoobrotowych łożysk silników elektrycznych.
Shell Gadus S5 V100 2
(Shell Albida EMS 2)*
2 260 265-295 Li/
kompleks
-50/+150
(200)
100/14 Syntetyczny smar do wysokoobciążonych łożysk, pracujących w wysokich temperaturach przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami.
Shell Gadus S5 V142W 00
(Shell Tivela GL 00)*
00 185 410 Li -30/+130 142/23 Syntetyczny na bazie polialkilenoglikoli, półpłynny smar przekładniowy.
Shell Gadus S5 T460 1.5
(Shell Stamina 0511)*
1.5 250 295 polimocznik -10/+150
(max. 180)
460/- Syntetyczny, wysokotemperaturowy, bardzo trwały smar polimocznikowy EP do pracy pod bardzo dużymi obciążeniami.
Shell Gadus S5 U130 D2
(Shell Malleus ET)*
2 265-295 grafit -/+600 130/17 Syntetyczny smar wysokotempertaurowy z dodatkami EP do łożysk ślizgowych. Zawiera grafit
Shell Gadus S4 V45AC 00/000
(Shell Retinax CSZ)*
00/
000
440 Li/Ca -40/+120 45/7 Półpłynny smar o własnościach EP do układów centralnego smarowania. Zatwierdzony przez DaimlerChrysler, MAN 283, Willy Vogel Liebherr
Shell S3 V220C 2
(Shell Albida EP 2
Shell Retinax LX 2)*
2 240 265-295 Li/
kompleks
-20/+150 220/19 Smary do wysokoobciążonych łożysk, pracujących w wysokich temperaturach przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami. Spełnia normę ASTM D4950-08 GC-LB
Shell Gadus S3 V460 2
(Shell Albida HD 2)*
2 240 265-295 Li/
kompleks
-20/+150 220/19 Smary do wysokoobciążonych łożysk, pracujących w wysokich temperaturach przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami.
Shell Gadus S3 High Speed
Coupling Grease

(Shell Albida GC 1)*
1 >150 310-340 Li/
kompleks
-10/+120 700/34 Do elastycznych sprzęgieł mechanicznych.
Shell GadusRail S3 EUFR
(Shell Alvania 2760B)*
2.5 180 255 Li/ -20/+120 100/11 Specjalny smar do maźnic wózków kolejowych
Shell Gadus S3 T460 1.5
(Shell Stamina 0511)*
1.5 250 305 polimocznik -10/+150 460/29 Wysokotemperaturowy, bardzo trwały smar polimocznikowy
EP do pracy pod bardzo dużymi obciążeniami.
Shell Gadus S3 T100 2
(Shell Stamina RL2)*
2 250 265-295 polimocznik -20/+150 100/11 Wodoodporny, wysokotemperaturowy smar przeznaczony do niskoobciążonych łożysk przemysłowych przy wydłużonych okresach między przesmarowaniami.
Shell Gadus S2 V220 00
Shell Gadus S2 V220 0
Shell Gadus S2 V220 1
Shell Gadus S2 V220 2

(Shell Alvania EP (LF)
Shell Retinax EP)*
00
0
1
2


180
180
400-430
355-385
310-340
265-295
Li
Li
Li
Li
-30/+100
-30/+120
-20/+100
220/19
220/19
220/19
220/19
Uniwersalne smary przemysłowe z dodatkami EP do smarowania mocno obciążonych łożysk ślizgowych i tocznych.
ASTM D4950-08 LB.
Shell Gadus S2 V220AD 2
(Shell Retinax HDX 2)*
2 175 265-295 Li/Ca +
MoS2
-10/+120
max.
+140
220/18 Bardzo odporne na wymywanie wodą, wielofunkcyjne smary mieszane typu EP. Odznaczają się dużą odpornością na korozję i działanie sił mechanicznych oraz małą zdolnością oddzielania oleju. Przeznaczone do użytku w urządzeniach stacjonarnych lub pojazdach poruszających się po trudnym terenie.
Shell Gadus S2 V220AC 2
(Shell Alvania WR 2)*
2 175 265-295 Li/Ca -20/+130 220/18 Wysokiej jakości, odporne na wodę, smary litowowapniowe typu EP. Przeznaczone do łożysk tocznych i ślizgowych pracujących z maksymalnymi prędkościami w warunkach udarowych. Spełnia normę Gadus S2 V220AC 2.
Shell Gadus S2 V220 00
(Shell Alvania GL 00)*
00 400-430 Li -30/+110 220/19 Półpłynny smar przekładniowy.
Spełnia normę ASTM D4950-08 LB.
Shell Gadus S2 V100Q 2
(Shell Alvania RLQ 2)*
2 180 265-295 Li -30/+135 110/11 Niskoszumny smar przemysłowy do łożysk tocznych.
Shell Gadus S2 V100 2
Shell Gadus S2 V100 3

(Shell Alvania RL)*
2
3
180
180
265-295
220-250
Li
L
-30/+130
-25/+130
100/11
100/11
Uniwersalne smary przemysłowe przeznaczone do użytku w łożyskach tocznych i ślizgowych pracujących w normalnych warunkach. Zawierają dodatki przeciwutleniające, przeciwzużyciowe i przeciwrdzewne.
Shell Gadus S2 U460L 2
(Shell Darina R2)*
2 300 265-295 bentonit -10/+180 460/35 Smar do łożysk tocznych i ślizgowych, pracujących w wysokich temperaturach.
Shell Gadus S2 OGH 0/00
(Shell Malleus OGH)*
0/00 >250 395 bentonit
+ grafit
-10/+200 1000/42 Wysokotemperaturowy smar do otwartych przekładni pieców cementowych.
Shell Malleus GL 95 643/37 Półsyntetyczny, półpłynny smar z dodatkami EP do otwartych przekładni, lin, łańcuchów. Zawierają MoS2.